AlittleLess

My photo
After several test that i've taken most of it says that i'm..Loyal and generous. Sexy. Patriotic. Active in games and interactions. Impatient and hasty. Ambitious. Influential in organizations. Fun to be with. Loves to socialize. Loves praises. Loves attention. Loves to be loved. Honest and trustworthy. Not pretending. Short tempered. Changing personality. Not egoistic. Take high pride in oneself. Hates restrictions. Loves to joke. Good sense of humor. Logical. but as in my own words,i know myself better than other knows me..

Monday, July 13, 2009

selagi boleh

senyum!! :)
.
semue orang tau, bukan susah untuk senyum. tapi senang ke nak tau setiap makne disebalik senyuman manis seseorang itu? lkhlas? keji? terpaksa? bodek? semue kite tak dapat bace, kan? tak ape, tak kisah la senyum tu sehodoh mane pun. janji boleh menyedapkan hati orang lain.
.
tapi...haa..ni aku nak kongsi pengalaman aku dengan korang, al-kisah, pada satu hari, hari yang betul2 malang bagi aku, assignment aku berlambak2 tertangguh dan hari yang same dateline untuk assignment aku itu, dalam agak2 pukul 3 petang hari itu. aku baru nak kelam kabut bak ibu kucing mencari anaknya hilang. semua service printer dalam hostel out of service!! aku pun berlari2 mengejar kedai print and photocopies kat cafe bawah. sebab nak mengejar mase yang kesuntukan nak hantar assignment aku tu.
.
sampai2 je kat bawah, kedai printer yang tak tertutup lagi tu buat aku tersenyum lebar. haha. betapa aku leganye bile tengok tak ramai orang yang nak print mase tu. aku pun dengan senang hatinye pergi la kat cik adik yang comel buat service printing tu. aku minta dia tolong printkan aku punya assignment yang berlambak2 tu. dia pun turutkan aje.
.
aku rase aku tak ade la buat salah pun duduk kat kerusi sebelah komputer dia, sebelum tu ade je orang yang duduk2 dan lepak2 kat kerusi tu, bagi aku memang tak ade masalah lah!! tapi hari malang aku tu bertambah malang lagi bile aku dihalau oleh cik adik printer tu depan abang2 senior, memang la malu!!
.
aku pun bangun dari kerusi tu macam lembu ditarik hidung and what worst is i said 'oh..sorry' seinnocent dan selembut suara aku meminta maaf. tapi budak tu, bagi jelingan tajam dia pulak kat aku. setahu aku kalau orang berbudi kite berbahasa, bile aku berbahasa dia kena la berbudi, kan?!?
.
hanya tuhan je yang tau betapa berkemutnye hati aku masa tu, dah la nak cover malu sebab kena halau depan abang2 senior tadi. ni pulak budak kecik hingusan tu jeling kat aku. aku dengan bersabarnye diam je. i stay as innocent as i can. lepas tu pulak budak tu buat kerja hentak2 pulak depan aku.. 'eh, aku ade buat masalah ke dengan dia? aku ade rampas balak dia ke nak mengamuk2 dengan aku?'. macam2 otak aku berfikir sebab dihasut oleh jin halus yang semua orang tak boleh nampak. dengan perasaan tak boleh sabar lagi, aku pun minta la balik pendrive yang aku bagi dia tadi. tapi still aku minta dengan cara baik lah. 'tak pe la dik, cancel je la'.
.
mase aku cancel tadi aku betul2 terlupe yang aku dah terlambat nak kena hantar assignment tu. aku buntu, aku clueless, aku cuak la balik!! stress, tension, nak nangis, moral down gile aku time tu!! macam mane aku nak selesaikan masalah aku?!?
.
untuk memendekkan cerita, long story short..alhamdulillah.. assignment aku tu selamat dihantar pada hari itu jugak dengan bantuan classmate aku yang ade service printing kat hostel lelaki.
.
cerita aku belum habis disini.. dendam aku belum berbalas. berhari2 aku menahan sebak didada untuk nak cari jalan untuk luahkan ape yang aku rase kat budak printer kelmarin hari. aku pun tulis la surat layang berbunyikan seperti anak mat salleh yang tulis surat itu.. maksud aku, aku tulis surat tak rasmi in english lah.. non-formal text, just to give a taste of her own medicine.
.
panjang lebar aku tulis, memang buat aku berpuas hati sendiri. haha. aku tak mintak pun dia layan aku macam anak raja yang mandi pun nak dilayan, makan pun nak disuap. tak ape, biar la aku dan dia je yang tau ape isi surat tu. tapi, what i want you guys to know abit of the content is. i ask her to 'SMILE' or else she would kiss her job goodbye!! hahaha.puas hati aku.
.
p/s: moral of the story is, a simple smile wont bite!! and.. selagi boleh, senyum!!! :)

2 comments: